Klanten werven:
Meer klanten
Meer opdrachten
Meer omzet

Klanten werven: meer klanten, cruciaal voor de business. Hoe haal je die binnen?

Klanten werven of leads genereren. Dat is zo ongeveer het belangrijkste marketingdoel voor ondernemers in het MKB en voor zzp-ers. Want zonder klanten geen omzet, geen inkomen. Daarom zoek je leads. Van potentiële klanten of leads maak je prospects en van die prospects maak je klanten. Blije klanten die jou aanbevelen bij nieuwe potentiële klanten. Door goede processen, met realistische doelstellingen.

Leads > Prospects > Klanten

Klanten komen niet vanzelf

In de ideale onderneming lopen de klanten vanzelf binnen. Er worden veel offertes gemaakt en geconverteerd. De omzet groeit gestaag, de kassa puilt uit en de zaken lopen uitstekend. In de praktijk is het anders. De strijd om de klant, ‘leads genereren’, wordt op veel fronten gestreden. Door u en de concurrentie. Niets doen leidt tot niets. Dus u moet wel in actie komen. Wat zijn de wapens? Wat is de strategie en de tactiek?

Koffie

Zoals gezegd: niets doen leidt tot niets. Laten we een Plan maken. In dat plan staat hoe we samen gaan werken aan leads genereren. Het maken van klanten is een proces van lange adem. Maar je moet ergens beginnen. Met een kop koffie bijvoorbeeld.

Hoe bereik je nieuwe klanten?

Potentiële klanten bereik je het snelst door:

Netwerken en sociale media

Bestaande klanten

Website en webshop

Direct mail

Advertentie of advertorial

Folders en flyers

Alles tegelijk doen of planmatig?

Enthousiasme is goed als het gaat om leads genereren. Er zijn veel manieren om (nieuwe) klanten te bereiken. Wij kiezen voor een gedoseerde, planmatige aanpak.
We beginnen met het maken van een Plan van Aanpak. In dit scenario staat beschreven welke acties we voorstellen en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering. Dat kan u zelf zijn of één van de medewerkers ofwel volgen wij bepaalde acties op.
Wat we ook doen: we doen het samen! Neem snel contact op, dan gaan we meteen aan de slag voor u.

Marketingsupport en klanten werven

LEADS > PROSPECTS > KLANTEN

Marketingsupport opent de jacht op nieuwe klanten

Marketingsupport en klanten werven zijn sterk met elkaar verweven. Beide aspecten zijn gericht op de jacht naar (nieuwe) klanten. Klanten werven is één, klanten behouden is twee! Daarbij zijn een klantgerichte benadering en houding doorslaggevend.

MARKETINGSUPPORT

Marketingsupport is geen toverstafje maar begint met een grondige analyse van de huidige situatie. Wij kijken waar de sterke kanten zitten en waar de pijnpunten zitten. Daarna maken we een Plan van aanpak met een route, doelstellingen en zonodig een budget. Marketingsupport kan offline en online worden toegepast.

KLANTEN WERVEN

Klanten werven èn behouden, lijkt makkelijker dan het is. Ga maar na. Met veel inspanning, ook financieel, wordt de klant verleid om een bezoek aan de winkel of de website te brengen. Soms gaat het daar al mis.
• Als de klant niet vindt of krijgt wat hij zoekt
• Wanneer het artikel niet (meer) leverbaar is
• Als hij voor een gesloten deur of webshop staat
• Omdat de klant niet begroet wordt, geen aandacht krijgt
• Uw klant komt niet meer terug en beveelt u niet aan bij anderen

Klanten werven is een kostbare zaak en het resultaat heeft u meestal zelf in de hand. Gelukkig gaat het vaak goed en ervaart de klant een bezoek aan de winkel of de webshop als een warm bad.
• De klant wordt herkend, vriendelijk begroet
• Er wordt met aandacht geluisterd naar de wensen
• Oplossingen worden aandragen
• Alles staat in het teken van Klantgerichtheid
• Uw klant komt graag terug en is Amassadeur van uw onderneming

Klanten werven, kostbare zaak

Klanten werven is, zoals eerder gezegd, cruciaal voor het voortbestaan van de onderneming. Klanten werven, kan een forse financiële inspanning zijn. Een nieuwe klant binnenhalen is véél duurder dan bestaande klanten koesteren.